Als je een woning toegewezen hebt gekregen, word je uitgenodigd voor een verkoopgesprek bij de makelaar. Tijdens dit gesprek informeert de makelaar jou over het project en wat er komt kijken bij het kopen van een nieuwbouwwoning. Ook moeten er nog diverse keuzes gemaakt worden, ga je naar de notaris, bezoek je de keukenshowroom en kun je het bouwproces volgen. Bekijk voor uitgebreide informatie het stappenplan op www.krekenlanden.nl/stappenplan.
Proces
Wanneer start de bouw?
Zodra 70% van de eerste bouwfase is verkocht is en de overige opschortende voorwaarden uit de koop-/aannemingsovereenkomst zijn vervuld, wordt de datum start bouw definitief bekend gemaakt. De kopers ontvangen hiervan automatisch bericht. De bouw start naar verwachting in het voorjaar van 2025.
Hoe kan ik aantonen dat ik in de gemeente Nieuwkoop woon danwel minimaal 1 jaar heb gewoond in de afgelopen 10 jaar?
Dit kan door middel van het aanleveren van een (screenshot van) je BRP. BRP staat voor Basisregistratie Personen en bevat je persoonsgegevens, hierin is onder andere je woonplaatsgeschiedenis opgenomen. De BRP kun je vinden door met je DigiD in te loggen op www.mijnoverheid.nl, in het menu kies je identiteit, onder identiteit staat adresgegevens. Onder adresgegevens staat je woonverleden, hiervan ontvangen wij graag een printscreen, foto of PDF afdruk. Deze kun je aanleveren op het inschrijfformulier.
Let op: Je hoeft je BRP dus niet aan te vragen bij de gemeente, hier rust vaak een wachttijd op en soms dien je hiervoor te betalen. Een screenshot van je woongeschiedenis, waaruit blijkt dat je in de afgelopen 10 jaar minimaal 1 jaar in de gemeente Nieuwkoop hebt gewoond, volstaat.
Hoe wordt de toewijzing gedaan?
Ook dit gebeurt digitaal. Er wordt gebruik gemaakt van een speciale nieuwbouwsoftware. Wanneer meerdere kandidaten op hetzelfde bouwnummer hebben ingeschreven wijst het systeem de woning toe. Kandidaten die een financiële verklaring hebben aangeleverd en die middels (een printscreen van) hun BRP aan kunnen tonen dat zij in de afgelopen 10 jaar minimaal 1 jaar in de gemeente Nieuwkoop hebben gewoond, krijgen hierbij voorrang.
Belangstellenden die niet zijn toegewezen worden automatisch op de reservelijst geplaatst.
Hoe kan ik me inschrijven?
Vanaf de start verkoop kun je je inschrijven door het digitale voorkeursformulier in te vullen en binnen de inschrijftermijn in te leveren. Op het formulier geef je naast persoonlijke (contact)gegevens onder andere je woningvoorkeur(en) aan .
Wanneer is de verkoop van de andere eilanden in project Krekenlanden
De start verkoop voor eiland Hof en Park zal naar verwachting in de nazomer van 2024 plaatsvinden.
Zijn de woningen al in de verkoop?
De inschrijving voor eiland Veld is reeds gesloten en alle woningen zijn toegewezen. Alle kandidaten zijn per mail of telefonisch geïnformeerd over de uitslag van de toewijzing. In de nazomer van 2024 starten we met de verkoop van de eilanden Hof en Park.
Wat is een start verkoop?
Bij elk nieuwbouwproject organiseren we een start verkoop: dat is in de vorm van een event waarop de woningen in de verkoop gaan. Vanaf deze start verkoop zijn alle details van de woningen beschikbaar op de website en kun je je inschrijven voor een woning via het digitale inschrijfformulier.
Een start-verkoopevent biedt de mogelijkheid om vragen te stellen aan het verkoopteam, zodat je een zo goed mogelijk beeld krijgt van het project.